Sunday, 9 September 2012

Mekap

Assalamualaikum..

Hiho guys.. Tajuk tu macam feminin pula ye?? Yela, aku ni perempuan, haruslah aku cakap pasal mekap. Tapi, zaman sekarang ni lelaki pun ada pakai alat solek, pakai BB cream.. Hehehe.. *Aku pun tak pakai BB cream :)

Aku bukan nak cerita fasal tutorial mekap ke, jenis-jenis mekap ke, mahupun teknik-teknik mekap. Nak cerita macam mana kalau aku pun tak pandai mekap. Takat keluar tepek bedak je. Nak meriah pakai la eye-liner dengan shadow. Dah.

Apa yang aku nak cerita sikit sebenarnya ialah kuasa mekap. Pasai apa?? Pasai ni la..


Normal la bila keluar nak gi jalan ke, kelas ke, kenduri ke, melawa.. Tapi yang tak normalnya bila tak melawa.. Ada sorang adik sedara aku ni boleh komen aku cakap gini:

Budak kenit: Eii akak.. Muka akak..
Aku: Dah, kenapa dengan muka akak??
Budak Kenit: Macam hantu!! Mata hitam.. *dengan jujur
Aku: HA??!!! *dengg!! emosi up side down..


Yela.. Dengan eye bag lagi, jururawat jerawat lagi, parut-parut jujerawat, tona wajah yang tidak sekata, memang harus la dia kata gitu.. Tapi, kalau cakap huduh pun, aku boleh terima. Ni kata aku macam hantu. Anak murid aku pun pernah kata dulu muka aku cam hantu sebab hari tu memang muka aku cam zombi pun.. Hahaha..

Tapi adakah ini tafsiran mereka??


Atau ini??


Tapi aku anggap jela, walaupun aku kusut masai, serabut macam hantu kak limah pun, aku still gojess..wahaha..

Percubaan pertama lepas lama dah tak lukis doodle guna paint..hahaha

Apa pun, syukurilah apa yang ada pada diri kerana cukup sifat. Alhamdulillah. :)
Yakin pada diri, Malaysia Boleh.. eh??
*****
Sesungguhnya manusia itu adalah sebaik-baik ciptaan dan ciptaan Allah yang sempurna :)
Bye guys..lebiuu :)

18 comments:

Syazwan Che Deraman said...

hehehe.

yang penting adalah semangat dalaman kan!

apa dah term dia tuh.
lupa dah.

hai cikgu zomba!

marcella said...

syazwan:


hahaha..ye, betul tu..

cikgu zomba??? :)

Edy Fee said...

make up light2 sudah..my my new kak ipar
dia tak biasa pakai make up.time wedding ritu hbis bersanding g klinik sebab muka gatal2.sian dia

marcella said...

edy fee:


betul tu..

la, ye ke?? kesian..alergi ke??muka tak sesuai dengan jenama makeup tu kot..

faiq said...

selalunya org mekap tebal2..muke jd antu

Ibnu Kassim said...

baa~ CAK!!

Marcella cikgu panda yg comel~ <3

semutsengal said...

gojess heh ?

marcella said...

faiq:


mekap tebai-tebai cast watak hantu makan masa berjam-jam.. :)

ni original punya~~

marcella said...

ibnu kassim:


wah roy~~ ye, panda memang comel dengan kebuncitan dan kegelapan matanya..

sesuai sangat.. :)

marcella said...

semut sengal:


anep!! wa rindu dengan lu.. hehehe

harusah gojess..tak kan ohsem pulak.. :)

Yuni Aisyah said...

bagus...yg penting kte positif dgn diri kite....sebelum org len hargai kite, kite kne hargai n sayangi diri kite..:)

be ur self...x perlu fikirkan ape org nak fikir...:)

marcella said...

yuni aisyah:


betuii tu!!

be positive.. :)

Liza Razak said...

yang penting confident ! :)

marcella said...

Liza Razak:


betul tu!!!

:)

siti sensei said...

Marcella..
:-)wat yg trbaik utk seminar
eh lrik topik plak:-P

marcella said...

siti sensei:


arigatok..hok..hok..hok....

tq na.. :)

zoul said...

kecantikan adalah hak milik setiap insan. ewaahh.

janji kita selesa apa yang kita pakai. itu pun dah boleh buat kita konfiden. kan kan

marcella said...

zoul:

"kerana dirimu begitu berharga"


cewah!! hehehe..


betul tu..asal selesa, konfiden, cantik tu lahir sendiri.