Friday, 6 January 2012

FB oh FB

Assalamualaikum..

Ramai yang memasang azam bukan?? Aku pun tidak.. tidak ada kena mengena.. Takde sebarang azam. Cuma harapan. Harapan yang aku jadi rajin tu lain cerita.


AWAS: ENTRI INI BUKAN ENTRI SERAM TAPI KISAH BENAR..


Sekarang ni semua sibuk dengan Facebook atau FB.. Tapi aku...

Member1: Tahun dah 2012, berubahlah. Buat 1 akaun FB.
Aku: tengoklah dulu..

Member 2: Ko duduk zaman apa ni takde FB??
Aku: Apa ada hal..

Member 3: Bila nak buat FB??
Aku: tengoklah dulu..


Ya.. Aku takde FB. Anehkah?? Entah.. Hatiku tidak terjentik mahu ada affair dengan FB tu. Namun sesuatu itu telah mengubah segalanya.. Mengubah setiaku, mengubah pendirianku, mengubah rasa hati ku.. (Aku kecewa dan sedih ni.. Sila baca dengan nada yang lirih..)

Puan: Saya akan buat 1 group dan mahu semua add..
Aku: Ah, mati aku (dalam hati)
Puan: Saya akan letak soalan dan segala berkaitan dengan subjek kita. Saya akan tengok siapa yang rajin respon..
Aku: Ah, mati lagi.. (dalam hati jugak)

Member: Nampaknya ada yang kena buat FB.
Puan: Siapa takde FB?
Aku: Saya..
Puan: Pergi buat.. Saya nak, selewat-lewatnya Isnin ni semua student kelas ni mesti ada dalam group tu.. Malam ni saya post soalan..
Aku: masak aku.. (dalam hati berkeluh kesah)


Aku akan mencurangi hatiku, niatku, dan harapanku..


p/s: aku baru berangan nak join mface.. nampak gaya, FB juga yang rembat takhta dulu.. huuu (mengeluh)..
*****

Ini bukan entri mengarut.. Ini kisah benar..warna warni tu hasil daripada kerunsingan aku nak buat FB. Berat sungguh hati ini.. *mengada

10 comments:

semutsengal said...

Aku takda FB. Serius #muka serius.

marcella said...

anip:


yeke???


k la..aku percaya.. hahaha

NAD_liy said...

nad adakan FB pun sebab nak communicate dengan rakan sekelas n guru pasal hal berkaitan sekolah aje.. pasal lain.. langsung tak ambil kisah.. Nad masih belum jumpa apa yang 'vogue'nya tentang FB.. *>_<*-- buat satu akaun FB tu tak pe jugak lah kak, asalkan tak layan sangat... kita 'ada'kan saja.. hehe..

bella heuheu ❤ said...

kite baru je delete fb sempena azam 2012. tp tulah. skrg semua benda nk comunicate thru fb je even pasal pelajaran. (-,-")

manggosteen said...

buat dRbook ar..ahahha

marcella said...

NAD_liy:


Betul tu..terpaksa la..'adakan' je..

marcella said...

Bella heuheu:


betul tu..dunia dah maju..

marcella said...

manggosteen:


hahaha..nak mface la..hehehe

Anonymous said...

nnt cik cuzz wt my face...ahahaha

marcella said...

anon:


cik cuzz dah maju sekarang..untung la..hehehe