Friday, 28 October 2011

Menyakat Adik

Assalamualaikum..

Dengan penuh kelajuam kuasa kuda laut, aku wat entri ni sambil mata tengok keyboard, skrin laptop, dan skrip tv.. Telinga pula dengar suara kat TV.. Maharaja Lawak Mega dah start.. Cakap pasal rancangan ni, adik aku beria-ria nak tengok, tapi malangnya dia tak dapat balik sebab ada bengkel esok kat sekolah dia.. buidak hostel, standard la kan..

Dengan mukadimah pengenalan perenggan pertama yangsuper duper panjang dan merepek.. Sabar.. Jap.. OK..OK.. Aku teringat pulak kat adik aku bila tengok TV ni.. Jadi, sebagai bukti aku ingat, aku buat entri tentang dia.. Ni, flashback masa kitorang kecil ye..

Hai.. Saya Marcella. Ni adik saya,  Budak Mengada..

Profil
Nama: Dirahsiakan..
Umur: Muda 6 tahun
Jantina: Lelaki
Kegemaran: Menangis je kojenya..

Ok, berbalik kepada topik asal. Masa kecil, adik aku opkos duduk dengan aku sebab mak aku kerja. Jadi, sepeninggalannya dia dengan aku, kerjanya kena sakat je.. Peristiwa ni berlaku gara-gara dia cerah macam anak cina masa kecik. Tapi bila da besar aku yang cerah sebab aku guna fair n lovely berkontena.. Hahaha..

Jangan tertipu, gambar ni saja aku wat efek cerah. Tak nak ada diskriminasi.. Hahaha.. Sila percaya, ni semua takde unsur dengki, busuk hati dan sebagainya.. hehehe..

1. Menuduh:


2. Memulangkan:

Lanjutan yang atas, senang aku nak auta.. Apalagi..Melalak...

3. Menyamar:

Dengan menyamar sebagai hantu, rambut dikusutkan, muak ditepek bedak ibarat tepung gomak, dan buat efek darah dengan pensil warna Luna yang dicelup pada air.. hahaha..

4. Mengejut- Cak, Cak:
Ni memang hobi aku.. memeranjatkan orang..
*****
Aku budak baik..(Sila percaya..) hehehe..
p/s: aku tak rindu adik aku..aku teringat je.. berbeza kan.. hahaha..

Selamat Berhujung Minggu

16 comments:

Syazwan Che Deraman said...

kesian adik.
hehhe
jahat la kakak ni.

Marcella said...

syazwan:kesian?? ala buli yang turun temurun..senior..hehehe..

tu masa kecil..da besar tak boleh buli da..adik lg besar dr kakak..

kakak dia baik la..tak jahat..nakal sket je.. :)

Bella Bell said...

nakal jugak ko ni ek.. suka nyakat adik sendiri.. nasib baik aku bukan adik ko.. hahahahah!!~


jangan menyakat anak murid sudah.. huhuu~~

Marcella said...

bella bell: kalau ko suka nangis, aku nyakat la..hahaha..

sakat anak murid???sudah semestinya..hehehehe..

Hans said...

hahahhahh
bagus2
menyakat hobi yang sangat seronok

Marcella said...

hans: bagi mengisi masa lapang..hehehe..

fadh leyanie said...

yang menuduh dengan memulangkan tu aku selalu jugak buat kat adik aku dulu..aku cakap dia sebenarnya mak aku kutip dari org asli yg meniaga petai :P

Marcella said...

fadh:pergh....lagi ganas...hahahaha...tak menahan sungguh...bagus2..hehehe.

Fadzli Amir said...

salam kenal...
sama la aku pun macam tu gak asyik nak menyakat tak kira adik2 atau anak sedara...sekarang diorg dah besar, diorg lak nyakat anak2 aku...hehehehe

muhamad hanif said...

teruknyaaa....!



kakak tak mithali ni.

Marcella said...

fadzli amir: salam kenal..menyakat adik time kecil je..dah besar, aku yang asik kena buli..

oh,kesian anak-anak jadi mangsa..balas dendam tu..hehehehe..

Marcella said...

anip: hahaha..tu dulu..sekarang aku je kena buli..


p/s:macam la ko tu abg mithali sgt..hahahaha..

si robot comel said...

haha,hai kak ni adik ni,hahaa

Marcella said...

si robot comel: hai adik..

hello auntie,sila ambil dia ni..dia bukan adik saya.tertukar kat sepital dulu..


hehehehe..thanks.. :)

onie said...

jahat kau!hahahahaha.....

Marcella said...

onie: tu kejahatan yg biasa2 je..hahahaha.. standard la