Thursday, 4 August 2011

Pelik

Assalamualaikum..

Bercakap fasal pelik, memang ada banyak perkara pelik. Tanpa membuang masa menaip, saksikanlah kepelikan yang telah aku alami Isnin lalu.
Murid-murid sedang kusyuk mendengar cerita. Tapi, kekusyukan itu telah diragut apabila seorang budak yang namanya dirahsiakan telah memecah keheningan dan kedamaian suasana ketika itu.

Walaupun suaranya tidak cukup kuat untuk didengari seisi kelas, namun suaranya cukup jelas dipendengaranku. Telah ku cuba alihkan perhatiannya supaya kembali menumpukan perhatian di depan.

Malangnya, suara murid itu didengari oleh dua rakan yang berada di hadapannya. Lalu mereka menoleh ke arah "mangsa" dan sedap pula budak bertiga tu mengusha "bebird" mangsa. Pengushaan yang penuh kehairanan itu telah menimbulkan tanda tanya yang besar kepada diriku.

Mengapakah mereka perlu merenung begitu. Macamlah tak sama. Ei, geram betul!! Lalu, kuarahkan  mereka pandang ke hadapan. Karang, habis satu kelas nak usha. Selamat budak tu membelakangi aku. Tak la aku terlibat sama. Masaalahnya, yang dok tengok tu pun sejenis. Heran.. heran..

Pelik betul budak zaman sekarang..
*****
p/s:kalau aku nampak pun, tak teringin nak tengok..

14 comments:

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

haha..advanced giler ah..haha.. bebudak rilex je, ta malu..tp kita ni ha yg dewasa lah kan yg malu..haih budak-budak =.=

sergeant keroro said...

haha, budak-budak memang camtu.

lelaki paham sama lelaki :P

Marcella said...

fee:tau takpe.sampai cakap kat dorang "tak sama ke kamu punya??" hahahaha..


sarjan:ye,budak memang begitu.tapi mengapa merenung begitu..lelaki paham sama lelaki??memang tak paham la motifnya..=)

cik comel said...

hahaha.. lawak lah murid cg.. org kata murid ikut apa perlakuaan gurunya... haaaaa!!! nie mesti cikgunya pun camtu kan?? hahahaha

Bella Bell said...

errr.. nak skodeng gak.. hahahahah!!~


macam2 la budak2 ni..

syrupmasin said...

wuahahahahaha..adoii budak2 nih..nk kene cubit nih :D

vampire's lovex said...

hahaha lesing je sorang sorang hihi

Marcella said...

cik comel:ye???tak la..


bella bell: eii...gatai na..hahaha..=)


syrupmasin:hehehe..jangan cubit..kesian..=)


vampire's lovex:mak ai..garang betul..=)

Shawn Razaleigh said...

kecik2 bebird dah dinodai..kah3

Marcella said...

shawn:amboi...suka ae lu..ni mesti geng2 lu ms kecik2..

Azroy Kassim said...

baa~ CAK!!

diorang yg sma jenis tu pn heran.. cikgu x heran ke?? hahaha

zulhilmi.tempoyak said...

cekgu....


tumpang tnye...

cekgu tgok ek bhgian yg koyak tu...

malu nye....;p

Marcella said...

roy: aku tak rasa dorang heran..dorang takjub je kot..hahahahaha

opkos la aku heran, tapi tak tunjukkan kehairanan aku ni..=)

Marcella said...

zulhilmi.tempoyak:tak..tak tengok pun..

budak-budak..biasalah..hahahaha...