Wednesday, 22 June 2011

Cinta Sang Sahabat

Aku lihat belahan jiwaku sedang duduk berteleku menekur lantai. Begitu jauh termenung dan berfikir. Sunguh pun wajahnya  "kusut" berfikir, namun belahan jiwaku tetap nampak kachak. Aku tau belahan jiwaku sedih kerana sahabat baiknya tidak menghadiri majlis perkahwinan kami yang berlansung siang tadi. Aku berjalan perlahan menghampirinya.

Aku: Bang, jauh termenung??

Laki aku: Erm, berfikir sikit.

Aku: Abang sedih ye kawan abang tu tak datang?

Laki: Yelah. Abang dah bagitau awal-awal. Siap minta jadi pengapit sayang lagi. Tup-tup tak datang. Selamat ada Bella. Pengapit bidan terjun. Geram abang. Tak dapat datang, bagitau la. Takkan takat sakit perut pun tak boleh tahan? Macam nak gila kita cari pengapit. Geram tahu??

Aku: Ye, saya paham. Bang, sebenarnya dia tak sakit perut.

Laki aku: Habis tu?? Pening kepala??

Aku: (napela selow sangat ni??) Tak juga.. Dia suka abang. Dia cakap dia tak rela tengok abang naik pelamin dengan saya. Jadi, dia membawa diri ke UK (Ulu Kinta).

Laki aku: Suka?? No way.. Kami bespren sejak kecil. Abang anggap dia macam adik je.

Aku: Tapi dia cintakan abang. Dia tak anggap begitu. Tapi, takpelah. Bagus juga dia merajuk dan tak confess depan abang. Kalau tak, mesti abang tolak pinangan saya. Kan??

Laki aku: Erk?? Erm... Tak mungkin kot. Abang tak suka campur aduk kan hubungan persahabatan dengan cinta. Berbeza sayang.

Aku: (Alhamdulillah..lega. Kalau tak, mesti kena madu ni) Ok, terpulang abang lah.. Jom bang..
*sambil menarik tangannya ke tempat yang ingin di tuju.

~Tamat~

*****
Aku mengajak belahan jiwa untuk minum petang okeh... Ha, ha... Pikir apa tu??

Apa entri merepek ni?? Kalau nak tahu, kelik sini untuk mendapatkan gambaran keseluruhan. Thanks to Bella jadikan aku heroin kedua yang dapat hero. Bukan senang heroin kedua dapat hero. Apa-pun, cheers no tears.. Oh,ya.. Semua tu membongak je. Rekaan semata-mata..
*****
p/s:baiknya hati aku dalam cerita ni.. hahaha..

9 comments:

Bella Bell said...

ok... cerita ni memang best! hahaa.. tak payah la saya nak buat sambungan dah.. tQ tolong sambungkan dear.. nice2.. :)



^^

Syazwan said...

waaahhhhh..main tarik tarik lagi tu..
malam pertama ke ?
hehhe..btw, suka baca entry nie.

Marcella said...

bella:tak la..ni tak sambung..ni saja je nak membalas kenyataan..nak bella punya jugak..citer bella best..=)

syazwan:eii..pikio lain!!bukan malam pertama la..tarik tangan ajak minum petang..saya kanak-kanak.masih naif..hehehe

Far8 budak baik said...

hahaha..pandai lah kau bercerita..
tgk ayat aku bercerita..
tonggang langgang..hahaha..
kita geng..
malam pertama kan....mesti ar..
hahaha

Marcella said...

farid:cerita dongeng,boleh la..cuba try buat karangan,mesti banyak kena pangkah ni..hehehe..

bukan malam pertama...minum petang...haish!! =)

Raji and Yeen said...

woahhhh ad sambungan dia..
siapa lah yg jadi abang kau tuh?
hahahahah

Marcella said...

raji:takde sape2..saje2 je..saje menyambung cerita tu..thanks follow..

sergeant keroro said...

haha, nice!! sambungan yang menarik XD

Marcella said...

sarjan:hehehe..akibat tak boleh tido,tu merapu je koje nya..