Wednesday, 25 May 2011

Lega

Assalamualikum..(sopan sikit ini hari)

Lega....sebab apa?
1. Esok paper last dan lepas dari segala seksaan exam ni. Aku bukan seorang yang beroientasikan peperiksaan. Sesuai dengan diri aku yang lemah pemikiran dan selalu lupa ni. Orang exam pergi fokus baca buku.. Aku fokus juga, tapi baca BLOG.. Sekarang da pukul bape, buku tak buka lagi.. Tapi aku rasa, sem ni aku bijak sikit..(ini ayat bangga diri). Sebab apa?

Semalam dan hari exam yang sebelumnya..
Member-member: Eii, senangnya soalan, macam yang dibincangkan di FB. Senang tak Marcella(nama tipu)?
Aku: Bolehlah..(Aku takde FB, aku tak tau apa yang dibincangkan)

Hari ni...
Aku: Senangnya soalan hari ni..(sambil nyanyi "mari kita ke ladang" dalam hati)
Member-member: Senang betul-betul ke senang tipu? Susahlah soalan tadi..
Aku: La..senang yang sungguh la..(ayat riak)

Ye, aku dapat jawab hari ni. Kebetulan soalan yang kuar betul-betul bab yang aku terbaca 2 jam sebelum jawab exam. Tergerak hati..Al-hamdulillah.. Itulah pentingnya baca buku ye..(menasihati diri sendiri). Sudah, jangan takbur, besok menangis ko..

2. Aku menulis laju sikit hari ni masa jawab exam sebab masa 1st paper aku, kertas dah kutip pun masih bulatkan jawapan..Sadis sungguh aku waktu tu. Member sebelah pandang sinis. Hari ni aku siap 10 minit lebih awal sebelum masa tamat..Hebat tu (hebat bagi aku, walaupun ada member yang kuar 1 jam lebih awal, aku tak kira).. Tiba pula masa aku jeling-jeling poyo member sebelah. Jawapan belum tentu lagi betul sebab semuanya dihentam..(padan muka aku tak study). Tulisan pun of coz lah huduh. Maaf inche pensyarah sebab terpaksa membaca esei saya dengan tulisan yang teramat cakar ayam. Saya nak kejar masa.
Tulisan aku lawa lagi daripada ni

3. Nak balik umah da..yeay, cuti 3 minggu.. Nampaknya menternak lemak lagi jawabnya..

Baiklah..tiba masa bersengkang mata dan menjadi seperti ini
Comel kan??
Gambar ihsan inche Google
*****
p/s: aku dan Cik Rumet akan berusaha. Chaiyo!!

2 comments:

Maizan Yunus a.k.a cheNon said...

rasenyer waktu cuti kamo x dpt ternak lemak kowt....hehe..aktvt pembakaran lemak akan bermula kan...kan..kan..

Marcella said...

mungkin..tgh memikirkan aktiviti apa yg blh membakar lemak secara optimum..cewah..